sunnuntai 5. tammikuuta 2020

Tervehdys!

Aika hienoa....Maassa on ohut lumikerros eli maisema on ihanan valoisa. Kyllä niitä harmaita,pimeitä päiviä onkin riittänyt.
Just oli puhetta Ystiksen kanssa,että sielu kyllä vaatii "oikean" talven; masentavaa, jos jää yksi vuodenaika kokonaan pois. Eihän se nyt käy, että on kevät,kesä ja syksy,josta hypätään taas kevääseen.
Ja tässä kohtaa kuuluu sanoa maagiset sanat:"silloin kun minä olin nuori...." 😄

En ole vielä päättänyt, alkaisinko stressata jo näin reilu 6kk etukäteen sitä, että kesällä tulee 50v mittariin. Mä en halua olla näin vanha!! Juu, tiedän iän olevan vain numeroita, mutta silti. Ja  tosiasia on, että suurin osa elämästäni on takana, vaikka eläisinkin vanhaksi. Mua ihan oikeasti ahdistaa tuo ajatus. Joo...tiedän, ettei saisi stressata tuosta ja lakata elämästä, mutta silti. En vaan voi noille ajatuksilleni mitään. Onneksi ne eivät ole koko ajan mielessä ihan täpöllä. Mutta on se vaan niin karua myöntää, että vaikka tunnenkin itseni yhä parikymppiseksi, on tilanne todellisuudessa kaikkea muuta.
En tiedä, yritänkö taantua sinne nuoruuteeni,sillä olen kaikkien näiden vuosien (=vuosikymmenten) jälkeen alkanut taas meikata. En joka päivä, mutta kuitenkin. Pakko myöntää, että kun viitsii vähän nähdä vaivaa, muutun mä ,jopa omasta mielestäni, hieman nätimmäksi. Kai se pieni huolittelu tekee sen...
Ainoa kurja juttu tuossa meikkaamisessa on se, että käsien tärinä tekee silmämeikin laittamisesta tosi vaikeaa.

Käsityörintamalla tapahtuu koko ajan. Sain ne Jyp -sukat valmiiksi ja nyt teen, yllätys sinänsä, taas Caritan helmisukkia. ( Ohje on Facessa Voihan villasukka -ryhmässä) Jotenkin tykkään tosi paljon tehdä niitä.
Seuraavaksi pitäisi aloittaa Ystikselle ihan perussukat ohuesta langasta; en muistakaan,koska olen viimeksi kutonut 2,5mm puikoilla. Jossain kohtaa lopetin,kun tuntui, ettei ne ikinä valmistu. No, täytyy nuo yhdet sinnitellä.
Lisäksi pitäisi tehdä valmiiksi Ukkokullan työkaverin sukat, jotka eivät valmistuneet jouluksi. Ja sitten pitäisi kutoa Ukkokullalle kaulahuivi ( multa oikein pyydettiin sitä) ja itselle tuubihuppu. Ystis osti mulle langat siihen, kun itselläni ei ollut rahaa niihin. Täytyy jossain kohtaa maksaa ne hänelle takaisin.

Ei maar, kai sitä täytyy mennä jatkamaan kutomista.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Ps. Tulinpahan vielä vähän rutisemaan. Olen yrittänyt etsiä itselleni mekkoa tai kahta ensi kesäksi,kun nuo olemassa olevat ovat jo tosi kulahtaneet. No, ovat ne melkein 10v vanhatkin. Törmään koko ajan kahteen betoniseinään ; 1) heti,kun löydän jonkun kivan,rahapussillekin sopivan mekon,ei siinä ole kokoja ( okei, myönnän olevani läskipallero) tai sitten ei kerrota,mitä materiaalia se on. Haluaisin puuvillaisen tms.mutta tuntuu, että kaikki kivat ovat polyesteriä.
Jos tiedätte kauppoja, joissa on kauniita plus -koon vaatteita,niin viskatkaa viestiä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)