torstai 22. helmikuuta 2018

Pakkaspäivän aatoksia

Voisi aloittaa käsitöistä. Tein Strömsössä olleen lehtimyssyn mustasta alpakasta. Tein sen ihan ohjeen mukaan, oikeankokoisilla puikoilla ( mun käsialaan sopivalla). Mikä oli lopputulos 19.5 tunnin taistelun jälkeen? Lasten kokoa oleva myssy. Ette voi kuvitellakaan kuinka lujaa mua risoo!!! Mä purin sen 4-5 kertaa, mut nyt tää kuudes saa olla. Tämä oli tilaustyö, joten mun oli pakko tilata uudet langat. Menee tappiolliseksi. Tää on siis niin tätä ja syvältä. Ja toi pirun aurinkokin paistaa. :( Nyt pitäis olla sadepäivä,rankkasade ja niiiiin pilvistä ja pimeää. Kuten huomaatte, mä en tykkää keväästä enkä muutenkaan valoisasta ajasta.
Jos joku viitsii vilkaista, niin tarvisin tämän ohjeen kanssa apua kuvion 2 kerrokselta 47 alkaen. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/09/neulottu-lehtikuvioinen-myssy

Ukkokullalla piti olla talviloma, mutta tulihan se töihinlähtö kesken loman. Ihmettelen, miten kukaan muu ei osaa katsoa lepokodilla, miksi siellä on kylmä. On firma huonoissa kantimissa, jos hän vain osaa sen. Muutenkin ärsyttää. Ainoastaan silloin, kun poistutaan paikkakunnalta, saa hän pitää vapaansa.
Syvältä tuollainen!

Ajattelin tuossa päivällä,kun totesin myssyn menneen pyllylleen taas synkeitä ajatuksia. Mm. sitä, miten ihminen ei osaa eikä ymmärrä nauttia asioista ajallaan. Synkistelyn takia ajattelin vanhempiani. Silloin 18v kuvitteli olevansa niin aikuinen ja vielä enemmän lukion jälkeen. Olisin suhtutunut joihinkin asioihin aivan erilailla, jos olisin tiennyt isän kuolevan 4 vuoden päästä siitä,kun pääsin ylioppilaaksi.Ja siitä 13 vuotta eteenpain oli äidin vuoro. Piru vie, äiti olisi vasta täyttänyt 74v. Tyttö parhaassa iässä. Isä täyttäisi 90v. Olen huomannut, että viime aikoina, kun mieli on maassa, palaa ajatukset vanhempiini. Tiedän, että on ihmisiä, jotka ovat menettäneet vanhempansa nuorempana kuin minä, mutta annettakoon minunkin murehtia sitä, että aika nuori olin minäkin. Kuitenkin mun ikäisillä (47v) on vielä enemmistöllä ainakin toinen vanhemmista elossa.

Kai mä menen märehtimään tuohon sohvalle ja kutomaan sukkaa. Yritän siis aloitan huomenna taas kerran sen myssyn.

Mukavaa torstaita!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)