maanantai 22. syyskuuta 2014

Nyt ei jaksa mitään

Jostain syystä kaikki tuntuu nyt ahdistavan ja näyttävän mustaakin mustemmalta. Minua ei huvita mikään. Kaikkein mieluiten käpertyisin saamani tsemppipeiton alle sohvannurkkaan ja vetäisin vielä Piiviltä saamani sukat jalkaan. Toinen vaihtoehto on vetää peitto pään yli ja toivoa, että maailma unohtaisi minut sinne. En yksinkertaisesti näe mitään kannustavaa tai hyvää syytä sinnitellä. Mikään ei tunnut menevän niin kuin pitäisi ja muutenkin olen lopen kyllästynyt tähän rimpuilemiseen elämän seitissä.

Olen yrittänyt tsempata itseäni kutomaan, muttei sekään huvita. Se nyt kuitenkin on ollut terapiaa minulle vuosikaudet - tähän asti. Sain punnerrettua yhdet saapassukat valmiiksi TeeTee Pallaksesta, mutta sen jälkeen ei ole oikein puikot tarttuneet käteen. Nuo sukat olivat KyJy 10/20. Olen antamassa periksi KyJyilyn kanssa, koska kutominen on niin pakkopullaa tällä hetkellä. ( asiat ovat huonosti, jos tässä kohtaa olen jo antamassa periksi kyjyn suhteen - aikaa kun olisi vielä 3kk)


Yksi syy tähän olotilaani voi olla se, että minulla on kohta särkenyt 1,5kk nivelrikkoisia polviani putkeen. Tämä on syvältä, kun ei tiedä miten jalkojaan pitäisi ja koko ajan saa olla vaihtamassa asentoa. Tänä vuonna on jo laitettu sallitut 3 kertaa kortisoonia (Sen jälkeen on aina hyvää aikaa aika kauan) Olen syönyt myös glukosaminia, mutta se ei enää tunnu auttavan. Särkylääkkeitä en halua syödä niin paljon kuin polvet vaatisivat eli pyrin ottamaan vain illalla, että saisi edes hetken nukuttua.
Ei kukaan haluaisi vaihtaa polvia kanssani.... ;)

Nyt tämä menee mököttämään sohvannurkkaan. Parempaa päivää teille ja anteeksi tämä valivali.

8 kommenttia:

  1. Aivan mahtavan väriset sukat. Ihanat.
    Pää pystyyn ja ajattele positiivisia asioita. Kaikkea, mistä voit olla iloinen tänään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Tuntuu vain, etten nyt löydä mitään iloista asiaa tähän kähyyn :( Täytyy yrittää

      Poista
  2. Upeat sukat olet tehnyt:) Täälläkin särkee, jouduin Tramalin ottamaan, en tahtoisi, mutta oli pakko. Minua lohdutti tänään karvaisten ystävien halitukset ja kehräys. Sinnepäin lähetin muutaman lempeän ajatuksen, jospa se siitä edes hiukan hellittäisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :)

      Voi meitä raukkoja. kiitos lempeistä ajatuksista - auttoivat kyllä <3

      Poista
  3. Vaikuttaako syksy ja lisääntynyt pimeys sinuun noin? Huomaa kyllä omassa olossa muutosta, vaikka periaatteessa Tykkään myös syksystä. Mutta nautin, kun saan vetää joka päivä vikkasukat jalkaan. Tsemppiä.
    ja niin, Se huivi on superhelppo tehdä, osaat kyllä,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen aina ollut pimeän lapsi vaikka keskellä kesää synnyinkin. Koen pimeän ajan jotenkin omanani.

      Kiitos kannustuksesta huivin suhteen - täytyy kokeilla sitä :)

      Poista
  4. Aivan ihanat sukat olet tehnyt =)
    Monilla kipu lisääntyy erityisesti syksyllä, kun tuulee ja ilma on kosteaa. Toivotan aurinkoista syksyä ja jaksamista.

    VastaaPoista
  5. Ei ole helppoa tuollainen elämä! Tarkoitan kipuja. Itse reumaatikkona tiedän, millaista se on, kun päivästä toiseen särkee. No okei, ei minulla ihan joka päivä surkea ole, mutta joskus on jäykkyyttä ja särkyä, joskus vain toista. Mutta jos on jäykkyyttä, särkyä ja koordinaatio ihan hukassa, on pakko ottaa särkylääke, että edes vähän saisi koordinaatiota pelaamaan.

    VastaaPoista

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)