torstai 2. toukokuuta 2019

Takatalvi

Tai ainakin pirskatin kylmä! Ei kiva 😠

                                   Kuvahaun tulos haulle nissan almera n16


Ja jotta kaikki olisi täydellistä, reistaa mun auto taas vaihteeksi. Silloin alkutalvesta käytin auton huollossa,kun se ei aina halunnut lähteä käyntiin. Sinne vedettiin uusi johtosarja,minkä jälkeen auto toimi moitteettomasti. Nyt, kun olin taas tottunut luottamaan, että se lähtee käyntiin, niin eikös mitä. Ukkokulta vaihtoi renkaat eli ajoi auton tallista ulos ja takaisin talliin. Meidän piti vielä illalla lähteä käymään kaupassa...EIKÄ auto KÄYNNISTYNYT! Multa pääsi monta valikoitua rumaa sanaa. No, Ukkokulta laittoi akn lataukseen ja oltiin sitä mieltä, että kyllä se siitä. Eilen illalla Ukkokulta kävi kokeilemassa - huonolla menestyksellä. Mua alkoi ketuttaa aika lujaa. (lievä ilmaisu )
Ukkokulta tutkii viikonloppuna,pystyykö hän korjaamaan sen vai täytyykö viedä merkkikorjaamolle. Jos täytyy,niin se on taas 300-500e että heilahtaa. Eikä ihan oikeasti olisi rahaa tuollaiseen,kun muutenkin ollaan tiukilla sen tulevan kodin rempan takia. Toivottavasti vika olisi virranjakajassa yms. Sen korjaaminen ei tulisi niin kalliiksi,kun sen pystyy tekemään itse ( siis Kultsi pystyy, en minä) Se on vaan niin syvältä, että jo vuonna 2003 autot olivat niin tietokonepohjaisia, ettei niille pysty ihan mahdottomia tekemään ilman hienoja koneita. Voitte uskoa, että mua ketutti - ja ketuttaa - aika lujaa.
                           
                                     
                                      Kuvahaun tulos haulle läppäri

Ja jotta päivä olisi täydellinen, niin seuraavaksi mun läppäri sekosi ihan itsekseen.
 Se oli ihan kunnossa,kun päivällä suljin sen, mutta illalla se ei suostunut antaa mun kirjautua. Herjasi vain, että käyttäjätili poistettu. Menetin malttini eikä siinä mielentilassa mikään tietenkään suju. Onneksi Ukkokullan työkaveri on ATK-guru ja asuu viereisessä talossa eli ei kun varovainen soitto 21.30. Onneksi guru oli hereillä ja lupasi tulla katsomaan,missä mättää. Hänkään ei tiennyt ihan varmaksi, mitä hän teki, mutta hän sai koneen toimimaan. Samalla hän katsoi muutenkin kaikki ajan tasalle ja poisti turhia. Mä olen unohtanut reilussa 20 vuodessa melkein kaiken oppimani; ja varmaan mun "tietoni" ovat jo vanhentuneetkin. 


Aloitin ne Caritan Helmisukat. Tutustuin niihin Facen Voihan villasukka -ryhmässä. Alkuun epäilin, että taitavat olla vaikeat tehdä,mutta ei. Kun saa juonen päästä kiinni, loppu menee helposti. Mä sanoin ennen aloittamista, että jos onnistun,niin saatan koukuttua niiden tekemiseen. Olin oikeassa. Niitä on aivan ihana tehdä. Onneksi tilasin paljon helmiä - niistä ei ainakaan ole sukkien teko kiinni ......  ja onhan tuota lankaakin tuolla....

                                         Kuvahaun tulos haulle bohemian rhapsody elokuva

Katselin viikonloppuna kanavilta sen Bohemian Rhapsody -leffan.
( Bohemian Rhapsody on vuonna 2018 ensi-iltansa saanut elämäkertaelokuva brittiläisestä rockyhtyeestä Queenistä ja erityisesti sen solistista Freddie Mercurystä. Elokuvan on ohjannut Bryan Singer ja käsikirjoittanut Anthony McCarten" )
 Tykkäsin. Se Freddie Mercuryn esittäjä oli todella opetellut roolinsa.  Kaikki liikkeet ja ilmeet olivat niin oikean oloisia, että välillä meinasi unohtua, ettei se ole Freddie itse. Ei ihme, että hän sai  roolistaan Oscarin. 
Vaikka tiesin, miten Freddien elämä loppuu, tuli itku. Mä aina eläydyn niin hirveästi elokuviin ja sarjoihin...
                                         Kuvahaun tulos haulle juice elokuva




















Seuraavaksi tekisi mieleni katsoa kanavilta se Juice -elokuva. Se maksaa 5e, mutta on se halvempi mennä leffaan. Ei tule lähdettyä,kun tässä kylässä ei ole leffateatteria. 

Jaaha...Enköhän mä olen nyt turissut tarpeeksi eli aika siirtyä kutomoon (= sohvannurkkaan)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan, että keli lämpenee!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)