keskiviikko 6. toukokuuta 2020

Tää on niin toivotonta. Kuten olen kertonut, en ole kevätihminen; päivien piteneminen ja kirkastuminen eivät ole mun juttuni. Ilmeisesti minuun iski kevätvit....väsymys, sillä nukun ihan hirveitä määriä.....tai sitten nukkuminen on vaan niin kivaa 😉 Toisaalta - stressaa ja ketuttaa se, että ensin nukkuu jostain puoliltaöin aamukuuteen, sitten valvoo kahdeksan haminoille, nukkuu klo 10- 11 asti, on pari tuntia hereillä ja sitten taas nukkuu melkein siihen asti, että raksu tulee klo 16 maissa. Sitten tunti hereillä ja tirsat raksun kanssa. Illalla hereillä 4-5 tuntia ja homma alusta. Eihän joka päivä ole noin paha,mutta kuitenkin.
Olen jo miettinyt, onko kilpirauhasarvot päälaellaan,mutten haluaisi mennä labraan näin korona aikana;lähete kyllä on odottamassa. Jos tämä ei ala muuttua,niin pakko mennä, ja varmaan muutenkin olisi hyvä käydä siellä.
Sekin saattaa vaikuttaa nukkumiseen, että heräilen yöllä ihan järkkyyn päänsärkyn,joka välillä ehtii mennä migreeniksi ennen kuin herään. Olen todennut, että mun hartiat ovat niin totaalisen jumissa. Miten niin kutonut liikaa?? Ei se ole mahdollista. Ei todellakaan. Ei kukaan voi kutoa liikaa!!!!!

Pakko kyllä myöntää, että olen kutonut tosi paljon ja saanut aikaiseksikin jotain valmista. Nyt on kutominen tuntunut tosi kivalta.Sääli vaan, että hartiat vähän laittavat hidastamaan vauhtia ja pitämään taukoja vaikken millään haluaisi.
Joulukin tulee kovaa vauhtia...

Pakko myöntää, että mä alan olla täynnä tuota koronaa, mitenkään tautia vähättelemättä. Mutta kun sitä tulee joka tuutista ja torvesta. En vaan jaksa. Jos mä koronan saan ja siihen kuolen, niin Herra on katsonut sen sitten niin. Saattaahan olla, että Hän on sen jo päättänyt sillä hetkellä,kun päästin synnäillä ensimmäisen rääkäisyni.
Meillä ei kotona oltu mitenkään uskovaisia, mutta olimme kuitenkin sitä mieltä, että elämä jatkuu pilvenreunalla ilman sairauksia ja siten, että olemme siellä parhaimmillamme. Mulle se ainakin on lohduttava ajatustapa - tiedän näkeväni äidin, isän,Mammun ja Papan sitten,kun on mun aikani mennä. Äitikin lupas tulla portille  vastaan. Ihan niin kuin me on Raksunkin kanssa suunniteltu, että ensin mennyt tulee vastaan,jotta löydämme toisemme.
Silloin,kun äidin syöpä uusiutui kolmannen kerran,otti äiti ajatustavakseen,että "meille on syntymässä jaettu kortit,joilla pitää pelata mahdollisimman hyvin,koska uutta jakoa ei saa. Ja siinä jaossa on määritelty myös kuoleman aika ja syy" Mun mielestä tuo oli erittäin hyvin sanottu. Olen yrittänyt pitää tuota mielessäni ja elää elämääni siten, että voin olla siihen tyytyväinen; aika tyytyväinen olenkin. Toki joitakin asioita olisin voinut tehdä toisin tai jättää kokonaan tekemättä,mutta ehkä ne ovat, ainakin osittain, niitä asioita,jotka ovat tehneet minusta minut.
Lisäksi sen äidin viimeisen reilun 6 kk aikana opin elämään niin, että tärkeitä oli tämä hetki tässä,koska seuraavasta päivästä ei ollut takeita. Äidin viimeinen 6 kk meni siten, että alussa diagnoosi oli, että pahimmassa tapauksessa äti elää vain kuukauden; siinä ei paljon suunnitelmia tehty. Musta tuntui ja tuntuu yhä hyvältä muistella sitä, kun äiti sanoi, ettei hän olisi uskonut minun  pystyvän elämään niin hyvin hänen rinnallaan tässä ja nyt -periaatteella. Kyllä se välillä olikin vaikeaa,mutta tein sen - välillä paremmin välillä huonommin. Mutta kyllä niitä itkujakin tuli. Ja tulee taas - olen itkenyt koko ajan kirjoittaessani tätä.
Olen saattanut kirjoittaa tämän aikaisemminkin,mutta tuli taas tarve kirjoittaa tämä tunne pois minusta.
Mutta nyt vaihdetaan aihetta.

Tilasin itselleni Suomen Liivineulomosta itselleni edestäsuljettavat valkoiset liivit, joissa on näkymättömät eli silikoniolkaimet. Olen tilannut sielä aiemmin jo mustat + valkoiset edestäsuljettavat mittatilausliivit ja edestä suljettavat pushup -liivit. En voi kuin kehua! Liivit istuvat kuin nenä päässä. Ensimmäisiä läheteltiin edestakaisin,kun muokkailtiin sopivaksi, mutta se kannatti. Seuraavat olivatkin sitten helpommat tehdä,kun oli kaikki valmiiksi tiedossa
Jos tarvitsette ,eikä kaupasta löydy,niin suosittelen lämpimästi. Taidon lisäksi,sieltä saa todella ystävällistä palvelua. Hinta-laatu suhde on 100% hyvä.

Ja nyt loppuun rentouttavia käsityökuvia. ( pari jää puuttumaan,mutta ne sitten myöhemmin) O-ho !!! Ei niitä ollutkaan kuin kaksi. Yhdet tumput ja sukat jäävät jemmapiiloon,koska..no joo... Ehkä ne jossain kohtaa tulevat tänne.

 Aurinkoista viikkoa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)