perjantai 23. syyskuuta 2016

Täällä taas - ainakin pikaisesti. Ulkona on pilvistä ja keltaiset koivunlehdet lentelevät ikkunan ohitse. Kai se on myönnettävä, että syksy tulee vääjäämättä.

Toissapäivänä ystäväni kävi värjäämässä mun hiukset. Tosi ihanaa, kun hän viitsii tehdä sen - ei olisi varaa käydä kampaajalla värjäyttämässä hiuksia ja itse näin pitkien värjääminen on tosi hankalaan. Nuorempana tuli sekin kokeiltua. Kokeilut olivat ilmeisesti niin epäonnistuneita, että äiti alkoi värjätä mun hiuksia ja opetti sen exällekin. Nykyistä miesystävääni en ole vielä saanut taivuteltua opettelemaan sitä. Hänen toteamuksensa on joka kerta, että "tuo on niitä tyttöjen juttuja" :D

Eilen kävin kaverilla kahvilla ja vein hänet hakemaan autonsa korjaamolta. On ihan kiva, että on  muutama ihminen täällä tullut tutuksi, etten ole ihan yksin. Siitäkin on kokemusta niiltä ajoilta, kun exän kanssa muutettiin tänne - silloin emme tunteneet kuin toisemme. Tai no, exä tunsi työkavereitaan.

Olen koettanut tikuttaa sukkia kovaa vauhtia, mutta tuo oikea olkapää hieman rajoittaa kutomista... Vaan ei millään malttaisi olla kutomatta.

Laihdu... elämäntapa muutoksen rintamalla menee ihan hyvin. Olen löytänyt kultaisen keskitien kaloreiden suhteen eli ne vaihtelevat 1000-1600 kalorin välillä. Jos jotain on tullut, mistä olen yllättynyt, on kaurapuuron päivittäinen syönti. Minä, joka koko elämäni olen inhonnut  kaurapuuroa, ei voi edes kuvitella aamua ilman puuroa. Jos se jää syömättä, sen huomaa.
Painoa en ole punninnut, mutta en pidä sitä oleellisena, koska menen noiden kaloriloiden mukaan. Täytyy taas joskus käydä tarkistamassa paino. Sitten joskus.

Täytyisi tehdä taas lankainventaario ja katsoa,mitä lankoja kaapis...kaapeista paljastuukaan. Olen ihan varma, etten muista kaikkia, vaikka hiljattain meninkin ne läpi. Se on vaan niin julmettu projekti - ensin ottaa langat pois, että näet,mitä takana on ja sen jälkeen pakata ne takaisin kaappiin ja ihmetellä miten ne olivat mahtuneet sinne.

Olen tässä viimeisen viikon aikana tehnyt itselleni Spotifyhin soittolistoja tyyliin " suosikit menneiltä nuoruusvuosilta ulkolaiset" ja samanlainen lista kotimaisista. Toisin sanoen, biisit alkavat vuoden 1980 hujakoilta ja jatkuvat tuonne max 1999 asti. Ulkolaisten listalle sain kovan karsimisen jälkeen 416 kappaletta eli noin 30 tuntia musaa. Kotimaisia on 190 kappaletta ja vajaa 12 tuntia kestoltaan. Kotimaisista puuttuu vielä paljon eli se homma jatkuu vielä.
Tulee niin ihana nostalginen tunne noita kuunnellessa, ja jotkut biisit yhdistää tiettyyn paikkaan, aikaan ja ihmisiin.

Ei maar, kai se täytyy mennä ottamaan kudin käteen.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan, että aurinkokin vielä paistaa ja lämmittää!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)