maanantai 8. toukokuuta 2017

Ei se sää lämpene ei

..ei ainakaan pitkäksi aikaa. Nyt tietty oli ne pari lämpimämpää päivää, mutta tietty olin ne sitten kipeänä. Mun tuuria. Ehkä ne lämpimät päivät eivät olleet tässä.

Kuten sanottu, sain naarattua jostain itselleni flunssan. Tauti alkoi viime keskiviikkona kurkkukivulla , sitten yskä, nuha ja pieni kuume. Tuota onkin sitten riittänyt. Tänään näyttää olevan ensimmäinen lämmötön päivä. Kiva niin. Vielä kun yskä ja nuha menisivät pois, niin kaikki olisi hyvin.

Uskomatonta kyllä, olen ollut niin veto pois, etten ole jaksanut oikein kutoakaan. Vaikea kutoa, kun kudot vajaan kierroksen sukkaan ja sitten heräätkin siihen, kun käsi retkahtaa ja puikollinen silmukoita odottaa noukkimista. No, kestäähän työ kauemmin ja lanka riittää, kun kutoo kahteen kertaan.

Mulla oli työnalla ystävälleni "yllättäen" siniset sukat. Lanka oli mulle uusi tuttavuus Austermann Murano, jonka koostumus on ihan normi 75% villa 25% polyamidi. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kudon siitä. Työstä puuttui napakkuus eli siitä tuli ihan lurppaa ( kudon aina napakkaa) Toisekseen, siinä ei ollut oikeastaan minkäänlaista kierrettä. Olihan se ihanan pehmeää, mutta ihmettelen sen kestävyyttä sukkana.Kierrettömyys teki senkin, että ko. langan otti tosi helposti sääpuoleen. Enkä aio unohtaa sitäkään, että se lanka pölisi ihan hirveästi - tuntui että on koko ajan suu ja silmät täynnä sitä irronnutta putua. Mutta kun nuo unohdetaan, niin tuli niistä ihan kauniit sukat.

Ystävän Austermann Murano - sukat
Hemmottelin itseäni ja otin kuukaudeksi maksukanavan, että näe jääkiekon MM-kisat. Tämä on ollut mun perinteinen juttuni jo usean vuoden. Nyt olen huomannut, etten enää oikein innostu eli tämä on nyt viimeinen kerta, kun sijoitan 25 euroa tähän. Vaikuttaakohan asiaan, ettei Suomi oikein pärjää... Tai sitten olen vain tullut vanhaksi enkä syty enää...Hmmm...

Ei maar, Suomen pelit näkee muualtakin, joten ensi vuonna mennään kisat toisella tapaa.

Nyt ajattelin keittää kupin kaffia ja sitten laitan Ukkokullan uudet sukat puikoille.

Mukavaa alkanutta viikkoa ja toivotaan, että se lämpenee tästä vielä ennen kesää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)