keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Taaskin on mennyt yli viikko, etten ole kirjoittanut. Syy on selkeästi se, että olen epätoivon vimmalla penkonut useaan otteeseen lankojani ja käsityökirjojani muuttuakseni rahaksi. Ei niin, ettei ole muitakin laskuja, mutta sen lisäksi auton kutale alkoi taas oikutella. Se silloin viime syksynä teki sitä, ettei se lähtenyt käyntiin ennen kuin oli avannut oven pariin otteeseen ja ties kuinka monta kertaa yrittänyt käynnistää. No, nyt se tekee taas sitä samaa. Alkaa olla hymy kaukana ellei suorastaan pyllyssä. Tämä ei ole enää reilua.
Olen ihan kivasti raaskinnut luopua langoista, mutta vielä tarvittaisiin ihmisiä, jotka ostaa niitä. Sama koskee kirjoja.
Kirjoista luovun osittain myös sen takia, että netti on pullollaan toinen toistaan ihanampia ohjeita. Jätin kuitenkin itselleni sukkakirjat, pari huivikirjaa ja pari kolme muuta käsityökirjaa.

Mielialat ovat vaihdelleet laidasta laitaan. Välillä on ihan ok päiviä, mutta välillä ketuttaa aika lujaa ja tekisi mieli vain unohtua maailmalta. Noina päivinä kutominenkin tökkii, mutta yritän silti pitää kiinni siitä, että joka päivä kudon edes muutaman kerroksen.
Ystävättäreni pitsisukkien kanssa taistelin oikein urakalla ja purin sen toisen siis ekan sukan toistakymmentä kertaa. Toinen sukka onnistuu jo paremmin. Vielä kun saisi tehtyä ne valmiiksi... ;)
"Aivottomana" työnä olen kutonut itselleni ohuet perussukat, kun entisissä alkoi olla kämmenen tai siis jalkapohjan kokoinen reikä. Lisäksi olen kutonut kahdelle muulle ystävälleni sukkia rinnakkaistöinä noille pitsisukille.
Tässä on ne minun sukkani... Tai sitten ei. En saa kuvaa tallennettua tähän. Liekö vika minussa vai bloggerissa. Täytyy yrittää myöhemmin uudestaan. Mutta ärsyttää, kun tämäkin tökkii kaiken muun lisäksi.



Täytyisi varmaan mennä laittamaan liha keittymään... Ajattelin tehdä perinteistä lihakeittoa vuosien tauon jälkeen. En muistakaan, koska olen viimeksi tehnyt; olen aina käyttänyt nopeampaa jauhelihakeitto versiota.
Ja kunhan saan lihan keittymään, istun kutomaan.

Yritän myöhemmin käydä laittamassa sen sukkakuvan, mutta jos ei tänään onnistu, laitan sen tulevaan postaukseen.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!


2 kommenttia:

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)