tiistai 23. huhtikuuta 2019

Kevät keikkuen tulepi..

Eilen katselin, että pihakoivuihin on tullut hiirenkorvia. Täytyy se kai myöntää, että kesä lähenee. Sekin, että laitoin ponnarin, viittaa kesän lähestymiseen. Mun on pakko pitää ponnaria kesäisin, koska muuten läkähtyisin tämän hiuspehkoni alla.

Eilen meinasi olla vaikea päivä. Yritin ties kuinka monta kertaa herätä / nousta, mutta vasta kahden maissa onnistuin siinä.  Ei vaan mikään motivoinut heräämään; ajatus siitä, että pitäisi tehdä ruokaa, tökki todella lujaa. Ja kun olin vielä edellispäivänä luvannut Ukkokullalle, että paistan lättyjä jälkkäriksi. 
Tässä tuli taas todistettua se, etten mä tykkää keväästä yhtään,kun alkaa olla valoisaa suurimman osan päivästä. Kesä menee sillä verukkeella, että pääsee uimaan ja on toivo siitä, että päivät alkavat taas lyhentyä - siis valoisa aika. Myönnän, olen vähän tällainen Mörri-Möykky.
Päivällä ei edes kutominen houkutellut heräämään, mutta onneksi sain illalla vähän heiluteltua puikkoja.

Oikeastaan eilisen päivän pelasti kaksi asiaa: Ystis tuli kurssin jälkeen käymään kahvilla ja Ukkokulta ilahtui lätyistä ja söi ruokaakin hyvällä ruokahalulla. Sellaiselle on mukava tehdäkin ruokaa, jolle maistuu ja joka ei ole ennakkoluuloinen eri ruokia kohtaan ( ei ainakaan kovin ennakkoluuloinen) Tiedä sitten, onko vaikuttanut se, että olen sanonut "Maista ainakin, ei ole pakko syödä". Tuolla konstilla mulle opetettiin eri ruokien syömistä pienenä.

Tänään nousin jo klo 8, mutta nyt pari tuntia myöhemmin, tuntuu siltä, ettei tirsat olisi yhtään pahitteeksi. Pakko yrittää saada taas jonkinlainen rytmi tähän elämään. Pelkäsin eilen, että kun nukuin puolipäivää, en yöllä saa nukuttua. Hyvin nukutti. Onkohan mulla ehtymätön univarasto...

Jos keittäisi toisen kupin kahvia ja yrittäisi sitten vähän kutoa.

Mulla olisi hirveä hinku tehdä - siis opetella ja tehdä - peitto Color pooling -menetelmällä. Osaisinkohan mä? Täytyisi vaan ostaa langat siihen - mulla ei ole mitään niin paljon, että saisin sellaisen tehtyä. Suunnitelmissa olisi siis melkein parisänkyyn peitoksi riittävä, mutta voipi olla, että tulee vain torkkupeitto - jos nyt ikinä saan sitä tehtyä.


Kuvahaun tulos haulle color pooling



Saatan palata vielä kirjoittelemaan tänään, mutta nyt ei oikein irtoa enempää tällä istunnolla.
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun kävit. Jätähän viestiä käynnistäsi ;)